Om jag var en superhjälte

hade min akilleshäl varit min hunger. När jag blir hungrig blir jag som ett kolli. Jag blir lealös, kan verkligen inte bete mig som folk eller följa med i ett samtal. Än mindre lösa det minsta av problem. Och med tanke på att det händer minst tre gånger om dagen, hade jag kanske inte varit en så bra superhjälte.

Så om ni undrar varför jag inte uträttar stordåd, är det förmodligen för att jag är hungrig. Det är rätt bra att kunna skylla på.

Höjdpunkten för idag kommer att bli att gå Excelkurs med jobbet. Frågan som ni ställer för idag, som följd på det, blir naturligtvis om jag inte har några livsmål överhuvudtaget. Men jo. Det har jag! Men fattar ni hur mycket enklare alla högtflygande planer kommer bli med Excel i ryggan?

Kommentera

