Ja, just det ja

Bland annat detta sjöng jag på när jag var liten och inte visste vad som var fram och bak på mina reproduktionsdelar. Eftersom det lyckligtvis är på svenska så var nog texten dessutom fullt eller åtminstone tillräckligt begriplig för en eventuell lyssnare. Det känns bra så här i efterhand.

”Och om jag skulle dö nu
så drunknar jag i dig
så naken som jag föddes
-ger jag mitt liv till dig

[…]

Och släng då det som döljer dig
och låt mig komma in
din mun är röd, så öppna den
-men fråga ingenting”

Väl valda bitar ur Ännu glöder solen – Nordman.

Kommentera

