navelsträngar och flyttbilar

Okej visst, så vi har snackat rätt länge om att bo sydvästerut, och ja, vi har fixat lägenhet och skrivit på och bokat flyttbil och pratat framtid och okej, vi har börjat säga upp saker som behöver sägas upp. Men igår slog det mig. Vi ska FLYTTA. Varför är det ingen som har berättat det för mig??

Eftersom jag är en burning lokalpatriot och av ytterst känslig natur föreslår jag att eventuella avskedsträffar eller -kalas avstyrs helt. Får jag chansen kommer jag nämligen garanterat att vrida igång kranen, pga min fäbless för att vara nostalgisk och att grina. Och detta måste stävjas. För jag har redan förstört för många kläder med grin och jag har inte råd med det.

OK?

Kommentera

