romantiken

Bästa tiden på dygnet? Utan tvekan arla morgonstund. Älskar att kliva upp i okristlig tid och stil och bara sitta och blicka ut över mina domäner. För det är liksom ingen annan där då, som kan hävda att det faktiskt inte är mina domäner utan någon annans eller kommunens. Där kan jag sitta på min soffkant insvept i trött morgonrock, vicka på tårna och harcore-dunka ner en kanna kaffe redan innan dagen riktigt har börjat. Det är en bra vana. (?)

Det här får jag göra helt själv, eftersom han jag delar husrum med inte alls tycker att det här är någon bra vana utan en rent dumdristig, och att tidiga mornar är något som Hin Onde kom på och instiftade under en redig dyngfylla någon gång i tidernas begynnelse. Han vill helst vara vaken hela natten och sedan gå och lägga sig någon timme innan jag tycker det är gött att kliva upp. Och jag kan inte alls förstå honom utan blir illa till mods och grå inombords bara jag tänker på nattvakande.

Så romantiskt va, två människor med dygnsrytmer från varsin sida spektrat som trots detta ändå ihärdigt och naivt försöker skapa ett vettigt liv tillsammans. En klockans Romeo och Julia-historia.

Lämna en kommentar