Teknikens riktiga under

Tekniken är ju fantastisk. Vi kan prata i realtid med någon som befinner sig på andra sidan världen, vi kan spara ögonblick på papper och vi kan hitta information om allt möjligt, hur lätt som helst. Om man har en ordentlig telefon, kamera och uppkoppling vill säga. För hur fantastisk än tekniken är tycker jag nästan att det är ännu mer fantastiskt hur handikappad den gör mig när den inte finns tillgänglig, eller är trasig.

Jag har genomgått en smärre livskris under den senaste veckan. Först var jag tvungen att lämna in telefonen på rep, panik. Sedan köpte jag ny dator och hade super-oröta och fick byta två gånger innan jag fick en som faktiskt fungerade. P-p-p-panik. Sen glömde jag kameran hos vän och vaknade upp utan att ha den blekaste om var den kunde ha vänt sin kosa. PANIK!!

Utan twittrande, instagrammande, ringande, bloggande, datande, fotande. Vem är jag då?! Ett tvekande svar leder till ångest, som leder till social förpuppning, som leder till mer ångest, som leder till en inre revolution, som leder till loppishäng och ”barfotalöpning”.

Ja, det är det nya efter teknikhärdsmältan. Back to basics.

Kommentera

