Med pick och pack och ett pickande hjärta

Imorrn sticker jag sydvästerut för att kontrollera att Göteborg står där det ska, att lägenheten vi fått tag på finns överhuvudtaget och att @hannawekell är lika fräsch som vanligt. Sedan ska jag också sättas på prov, bokstavligen talat. Men vad det handlar om låter jag vara en s.k hemlis en stund.

Dagens höjdpunkt: Marianne Folkedotter, berättarantikvarie, som berättade om berättelser under en tillställning på Rex idag. Så sjukt mysig.

Dagens lågpunkt: nåddes liggandes på marken efter att jag smidigt som en hörnsoffa försökt mig på att hoppa över ett staket under kvällens löprunda.

4 thoughts on “Med pick och pack och ett pickande hjärta

  1. Amanda

    Tänk va himla knasigt det är egentligen att jag har koll på vad som händer i ditt liv lite utan att du vet och utan att vi någonsin pratar med varandra nu för tiden. Jag tror i alla fall att Götet blir grymt!

    Svara
    1. linagranberg Inläggets författare

      Åh, vad roligt att höra från dig! Jag tror också att Göteborg blir awesomesauce. Hur är Stockholm?

      Svara
  2. Amanda

    Jo, jag har det fint! Jag funderar som vanligt på vad jag ska bli när jag blir stor, hur jag ska kunna bli rik och vad som egentligen är min STORA talang. Var ska ni bo och har du hittat något nytt spännande jobb?

    Svara
    1. linagranberg Inläggets författare

      Då är vi två, jag funderar också mycket. Kanske är grejen att man inte ska göra så mycket alls? Mitt ”break” verkar då dröja på sig. Vi ska bo i Sandarna, bredvid Majorna, och jag fnular på både jobb- och pluggalternativet, på tal om att fundera vad ens stora talang är.. Jag hörde att ni flyttat till superfin adress, vajert! Funkar det bra på byrån för dig?

      Svara

Kommentera

