Önskas åter: cykel + närminne

image

Döm om min dova själströtthet när jag klampar ut genom dörren en ljus onsdagkväll i maj för att trampa iväg till viktig brännbollsträning, och finner att min cykel är borttappad. Just, borttappad. Den står inte i cykelstället och jag tror inte att nån har rövat bort den men jag kan INTE minnas var jag ställde den sist. Faktum är att jag inte minns nånting alls av den senaste veckan, när jag försöker tänka efter. Det är helt blankt.

Det logiska är ju att en rymdgubbe har åkt ner, snott min cykel och totalraderat mitt minne. Men det brukar ju aldrig vara som man tror. Det är säkert nåt helt befängd anledning bakom, typ att jag cyklat till jobbet och glömt ta med den hem. Återstår att se.

Kommentera

