Sista maj

Ett bra sätt att göra en morgon dålig är att försova sig. Om man inte nöjer sig med att bara göra den dålig, så kan man göra den jättedålig genom att också inte hinna äta innan man cyklar iväg. Och om jättedålig inte duger, då kan man göra den SUPERDÅLIG genom att förslagsvis låta cykelkedjan hoppa av sisådär hundratjugo meter från startblocken. Humöret !

Som tur är har jag ett minne som skulle göra sig rätt bra simmandes i en klotrund skål, så morgondebaclet lade sig ganska snart efter att jag äntligen (och faktiskt i rätt bra tid trots allt) stövlat in på jobbet och satt mig att tänka på andra aningen mindre världsliga ting än min egen ilska.

Det är nu en vecka kvar tills jag stänger ner traktordatan på obestämd tid och jag kan se tillbaka på ett år av åldrande. Alltså, ett år till på nacken betyder ju så klart att jag blir äldre, det fattar ju till och med jag som ändå hoppade av MaC. Men det känns som mer än ett år och mer än bara tid som gått. På ett bra sätt.

Och med tanke på den i förra veckan ”borttappade” cykeln pga ovan nämnt demensminne är det väl inte mer än rätt att jag, som den lättutslitna 80-talist jag är, nu ska gå i förtidspension och bo på rekreationsort nära havet. Gno in mig i välgörande maneter och skvätta saltvatten om tårna och sånt där som dom gör därborta.

Kommentera

