En sån dag

image

Nu är det blåttgröntgött ute, vidriga monster inne och halva priset på mens. Tummen upp på alltihop!

Idag tänker jag hylla Moder Svea på alla de möjliga vis. Jag börjar genom att jobba mertid. Allt firande tarvar förvärvsarbete först. Man är väl svensk! Sen ska jag gratulera den ihärdiga vännen Clara till att ha avslutat en gedigen och imponerande skolbänkssejour.

Så som sig bör i nationaldagssammanhang kan det nog komma att slinka ner en grillkorv eller två i lillmagen, innan jag och Jonas går och lyssnar på när Simons skol-coverband sätter p för tre år tillsammans med sin klass, tillika första avgångsklassen på Umeå School of Architecture.

2 thoughts on “En sån dag

  1. Lars-Erik

    Låter väl som en väl disponerad nationaldag. Och hälsa lillgrabben att han också gjort sig förtjänt av en hot dag….till pilsnern ikväll. Ha det riktigt kul så ses vi i nästa vecka, bakom alla kartonger….

    Svara
    1. linagranberg Inläggets författare

      Jag hann hälsa honom det innan slutfesten brakade lös. Tror att det lyfte stämningen ännu lite till! Nu ser vi fram emot att du kommer snart och för oss hem och västerut, till tångens förlovade land.

      Svara

Kommentera

