Självrannsakan

Några av tankarna som slår mig när jag packar är 1. Fan vad mycket skit jag har och 2. Fan vad gammal skiten jag har är. Väldigt lite är från senare än typ 2006 och det är ändå LÅNG tid om man tänker i senmoderna mått mätt.

Jag har t ex behållit miljarder med brev från brevkompisar jag skaffade i en ålder då jag inte verkar ha haft särskilt mycket skriven social kompetens, och inte heller omgett mig med andra som haft det. Det är ett oändligt antal mottagna papperslappar med djurmotiv på som på sin höjd säger ”Hej, hur mår du? Jag mår bra. Jag är 10 år. Hur gammal är du?”. Förutom på ett, där en av mina brevkompisar frågade om jag hade en kille. Oerhört förvånad att jag inte slängt brevet OMG eftersom jag hade allvarlig killskräck som tioåring.

Hur jag kan ha tyckt att det fanns ett värde i att spara ett par arbetskängor fulla med lera från en fjällvandring från förra sommaren är också helt oförståeligt. Jag har inte ens betalat för dem utan fick dem via det postala. Jag antar att anledningen är att jag nästan inte har några skor överhuvudtaget, surprise surprise, och har måstat hålla fast vid de extremt få jag har anförskaffat. Jag har verkligen bara två par civila skor som jag kan använda.

Eller fotbollsutrustningen. Lite avskavd i lacken men helt intakt. Och hur många gånger har jag spelat sedan jag flyttade hemifrån? Inte många. Aldrig att jag skulle slänga fotbollsskorna, men det kan möjligen vara idé att se över antalet Puma-mjukisar. Särskilt eftersom jag inte får på mig dem längre.

Mycken skit är sparad och lite vettigheter införskaffade, vad det verkar. Jag har inga problem alls med att inte ha armador med ”klackiskor” eller jeans, jag vill tvärtemot gärna resa lätt genom livet. Men jag blir rent bedrövad av den uppenbara svårigheten jag hittills haft med att skiljas från helt oväsentligt småstrunt.

Nu – svarta sopsäckar = katharsis.

Kommentera

