Framme

image

Vårat kommunlager av prylar fick plats i släpet! Men det först efter en diger övertalningskampanj mot naturlagarna och lite brysk hantering av saker med mindre marknadsvärde. Det allra största och viktigaste vapnet hade vi dock i Lars-Erik ”packningsguden” Gotthard, som vi är skyldiga ett stort tack för att det gick till slut. Tack!

Att lämna familj och vänner i stan där allt som är mitt och deras har hänt är väldigt sorgligt och ledsamt och jag gör det inte utan svidande tårar i ögonen och en kall klump i magen. Jag vill ju inte ifrån något, utan till något.

Vi kom fram två på natten Göteborgsk tid. Allt var mörkt så jag trodde vi var i en annan tidszon där det var vinter och började huttra automatiskt. Det tog ju en sån satans tid att köra med en mindre stadsdel på släp att vi lika gärna kunnat vara i typ Australien.

Efter en dag som kommer gå till historien för sin grad av skärseldighet och för Lenas fantastiska överlevnadspajer har vi nu fått upp alla grejor i nya lyan, fyra bryska trappor upp, och operation uppackning har inletts. Vi har balkong, stora fina stenfönsterbräden och fem olika tapeter bara i vardagsrummet. Inte dåligt! Och jag såg nyss en färja från fönstret.

2 thoughts on “Framme

    1. linagranberg Inläggets författare

      Fan Peder förlåt, det var så snurrigt på slutet att jag tappade bort våra träffar. Det var inte alls meningen, det var bara mycket i huvudet, och det är klart att vi ska ses! Hoppas du mår bra. Kram på dig

      Svara

Kommentera

