Good morrow verkligheten

Jag vaknade av en åskknall och av att löven på träden har börjat torka. Typ. Måste nog börja arkivera mina sommarsandaler och knäppa igen skjortan hela vägen upp, för om två veckor börjar jag skolan igen och jag börjar bli nervös. Jag är rädd att jag under denna världens bästa sommar har prokrastinerat så till den milda grad att jag nog blivit av med minst alla mina tidigare universitetspoäng, så väl som mina livserfarenheter, och det känns inte fördelaktigt inför en ny utbildning.

Men världens bästa sommar har det tamefan varit, så det må väl vara hänt om jag redan under första dagen går och sätter mig gråtandes i ett hörn, med tummen i mun och en blå My Little Pony-ryggsäck i näven.

Kommentera

