Snark

Den här sommaren har inte direkt kantats av beslutsfattning i någon större skala. Allt sånt fixade jag med innan den började, så att det bara skulle vara smooth sailing och skumpa hela vägen in i hamn och september. Och det har varit underbart och härligt på alla vis förutom ett. Efterbörden.

Nu när september-land och -hamn börjar skymtas har jag helt tappat konceptet och vet varken fram eller bak på nånting. Jag har blivit förståndshandikappad. Helt oförmögen att dra handen ur ändan och få något gjort eller beslutat. Det är tämligen irriterande. Som exempel har jag i skrivande stund velat fram och tillbaka i ett helt dygn huruvida jag ska köpa en rosa, svart eller vit HDMI-kabel.

Nog för att det är helt olika färger, med olika personligheter, utstrålning och karaktäristika, och att längden på sladdarna (och därmed också priset) skiljer sig en aning mellan färgerna, och att jag vill vara noga att jag inte väljer något som inte är jag, men detta ska normalt inte ta mer än högst en halv arbetsdag för mig.

Kommentera

