7 september

Jag har en väldigt stor lust att skriva om saker som pågår omkring mig. Jag vill gärna skriva om de som gjort mig till den jag är och fått mig att tycka det jag tycker. Jag vill berätta om vad som jag tycker spelar roll, om de jag värderar högst. Jag vill skriva om min familj. De som varit med sedan dag ett, de som varit med och format mig. De som varit med i med- och motgångar, i kriser, stora som mindre. De som känner mig och vet att jag är onaturligt bra på att sprida saker omkring mig och skjuta upp saker till morgondagen. De som jag kan bli så vansinnig på, de som jag älskar så att det gör ont i hjärtat och magen.

Jag vill skriva om en ny, en till, familj. Om den person jag delar min vardag med. Matkonto och husnyckel. Tankar, känslor, drömmar. Jag vill skriva om de som kom med honom. Som tagit emot mig och tagit mig till sig som en del av dem. Som skickar meddelanden om gulliga sälar eller om tröjor som råkat hamna fel. Som låter mig rumstera om i ett nytt kök.

Jag vill skriva om de som funnits bredvid mig på fotbollsplanen och i skolbänken. De som lärt mig om vad man ska ha en tampong till. Som berättat om andra länder och vad man kan hitta i dem. Som diskuterat medier ur ett demokratiperspektiv, som delat med sig av sina bekymmer, som peppat mig att våga söka jobb. Som lyssnat, pratat och förstått.

Jag vill så gärna skriva om de som jag värderar högst. Men jag vet inte riktigt hur jag ska göra det på ett sätt som visar att jag gör just det.

4 thoughts on “7 september

  1. pepe

    Men skriv då stumpan, De ä du ju överjävlig på,. Hoppas du har det bra. Jag tyckte det kändes så när vi sågs, även om det fanns funderingar (fin frukostsamling) . Men tankar/ funderingar SKA finnas. Inget är solklart /sitter som en smäck från start. Men – Vi har varit lingonskogen idag. .Vilket känns ”på riktigt” och bra. Ha det! Pepe

    Svara
    1. Lina Inläggets författare

      Ja, det var en fin stund. Tänkte mycket på den efteråt. Nej, så är det väl. Men jag kanske kan tänka lite väl mycket ibland.. Jag tycker att ni ska hälsa lingonskogen från mig, det lät förbaskat härligt. KRAM!

      Svara

Kommentera

