Minnesvärda saker

Har ikväll varit i östra Göteborg för första gången i mitt liv. Det var långt dit. Jag har också gjort min sämsta pubquiz-insats på många år. Det kan vara värt att minnas.

Annat man kan tänka sig minnas från detta datum är frigivningen av journalistduon Schibbye och Persson, eller kanske flygplanen som kraschade in i World Trade Center för x antal år sedan. Jag minns väldigt tydligt att jag såg det på tv och tänkte att ”SJUKT! Det är ju typ som att det skulle flyga in ett flygplan i Scandic Plaza i Umeå!”.

Men det får gärna bara vara en liten parentes i sammanhanget eftersom det skulle kunna verka som att jag inte hade någon som helst verklighetsuppfattning i högstadiet.

Kommentera

