17 september

I fredags tog vi vårt pack, spatserade ner till Centralen och satte oss på en buss med riktning Lysekil, även kallat Bohus sköte av somliga. Bussen var mindre än min högersko och full av högljudda högstadieungdomar och jag var tom på näring. När vi äntligen nådde Gullmarsfjorden kunde jag lika gärna tagit den för Styx och busschaffisen för Charon och jag satt och yrade om att jag ”inte var färdig med allt än, att jag hade mycket mer att ge och att jag inte hunnit ta farväl av min familj”. Detta trots min minutiösa förberedelse med två färdkost-ägg och en vattenflaska.

Resten av helgen är dock en ren solskenshistoria och har handlat mycket om havskräftor, svärfamilj, norrlandsöl, hästar och hundskaffartankar.

Kommentera

