Produktion

Dagen började närmast maniskt med marklyft och benböj, ekonomifixande, Västtrafik-klagomål och två tvättmaskiner igång i källaren. Det är inte ofta jag vaknar upp och har feeling, så att säga, så när det händer vore det rent idiotiskt att inte utnyttja situationen. Det är som att man får en uppenbarelse. Det måste-göra som tidigare känts sinnessjukt svårt att lösa, typ tvätthögen eller gångertabellen, blir till de löjligaste och enklaste av löjligt enkla sysslor. En pisskvart bara, så är de historia och arkiverade! Simply the best, och så vidare.

Men om jag släpper det egna axelklappandet en stund och synar mig själv bara lite lite, finns det en del smolk att hitta i glädjebägaren. Problemet med min feeling är att nämligen och tyvärr att den bygger på – och överhuvudtaget inte skulle kunna existera om det inte var så – att jag har en annan, ännu viktigare grej som jag bara inte orkar ta tag i och därför behöver hitta aktiviteter som rättfärdigar uppskjutande. Så egentligen handlar det själv jag inbillar mig är fräsig superproduktivitet bara om ren, skär och fåfäng förnekelse. Men varför förstöra en solig, självbeundrande morgon med konstruktiv självkritik?

I feelingens hetta gäller det att inte bli störd, för minsta lilla sak som går fel kan få allt i stöpet och omkull. Om jag har tur brukar den hålla i sig till en bit in på eftermiddagen. Idag höll det bara fram till tolv-tiden. Sen pep äggen jag kokade till lunch precis som små ulliga kycklingar och mitt hjärta blödde lite och poff, så var flowet borta.

Kul de två timmarna det varade, och så.

2 thoughts on “Produktion

Kommentera

