Luktfest eller livet med fyra sinnen

Nu har jag fyllt 26, och jag kan konstatera att jag bara blir äldre med åren. Punkt. Två fina grejer som jag fick och blev jätteglad för var en blombukett och en tjusig parfym. Båda ska nämligen enligt pålitlig källa och blodhundsmänniska lukta väldigt gott. Det låter ju skitbra! Själv har jag ingen aning. För jag har inget luktsinne. Eller, rättare sagt, jag känner ingen lukt.

Folk undrar ofta hur det är att inte kunna känna lukt. Jag kan berätta att livet utan lukt är en fest! En fest där inget luktar nåt. Varken bajs eller barndomssomrar. Nej, inte vet väl jag, hur är det att kunna känna lukt?

Kommentera

