Mer galon, mindre frisyr

Eftersom att det regnar typ jämt här nere köper jag bara grejer av galon numera. Jag tänker byta ut allt jag har. Hittills har jag kommit över en jacka och en ryggsäck. Båda är gjorda i detta främsta av humörräddningsmaterial, nedsänt till jorden av bussiga gudar. Det känns väldigt rejält att köpa grejer av galon. Ungefär som att städa, eller att äta lax.

Jag tänkte klippa mig imorrn och jag sitter och funderar över vad jag ska ge frisören för direktiv. Mitt hår har ju varit med några vändor och jag har kommit upp i yngre medelåldern och blivit trött, så risken är överhängande att det bara kommer att handla om en smärre förkortning av längderna och en liten uppläxning av luggen. Bättre var det kanske förr med bland annat mörk-brungrön permanent, orange underhår och svarta toppar doppade i ögonbrynsfärg, grått hår, hemma-uppklippt innebandyfrisyr, halvrakad, tantpage, Med mera. Idag är det spexigaste som händer på huvudet den förbryllande stora mängden hår som flyr det.

Kommentera

