Nåväl, nästa gång är en annan gång

Det blev som jag trodde. Jag fegade. Jag bad frisören ge mig tips om fab-iga frisyrer som kunde göra mig superfab och hon pratade länge och väl och gott om långa pager med längder här och där och jag nickade glatt. Men när hon satte saxen i håret tänkte jag på alla fula Britney-knutar jag kunnat sno ihop med långt och slitet hår och blev sentimental. Så hon fick sänka ribban och klippredskap och bara göra mig aningen mindre sliten. Det är fan förbannelsen med långt hår. Har man väl låtit det växa sig stripigt och trist är det svårt att skiljas från det. Men nästa gång så!

Sitrep i övrigt: Jag vill vara hos syrran med de mjuka katterna.

Kommentera

