Fredag och spindelkonspirationer

Den tidigare nämnda och förbannade mängden nederbörd här borde logiskt sett innebära att det dör ett helt gäng Göteborgs-spindlar varje sekund. Och samtidigt har jag aldrig i hela mitt liv varit på ett ställe med fler spindelnät än här. Detta, oh Lord, måste betyda att det från början finns så ofattbart många spindlar att det inte märks att de hela tiden går åt, och detta är en vansinnigt skrämmande tanke.

Vi har spindelnät över hela balkongen, på fönsterkarmarnas utsida och i trapphuset. Kanske är det bara jag, men jag är övertygad om att de har ett mål med allt spinnande. Jag tror att deras uppdrag är att väva in oss i våra hem så att vi kvävs och inget kan göra när sen Spindelkungen och Spindeldrottningen landar på jorden och och tar över den för att använda som förskola för alla sina miljarder spindelbebisar.  De har till och med ansatt min racercykel, för att jag inte ska kunna fly snabbare än mina små stubbiga taxben tillåter, om jag mot förmodan inte stängts inne före spindelterminen börjat.

Det som talar för att jag har rätt i det här, är att jag oftast har rätt. Det som talar emot är att jag var lika misstänksam mot de tre silverfiskarna jag hittade när vi flyttade in, och de har inte oskadliggjort mig än i alla fall.

4 thoughts on “Fredag och spindelkonspirationer

Kommentera

