December motherfucker!

Well well well. December månad står för dörren, det föll några ensamma små snöflingor idag och jag har köpt en röd mössa. Och det är fredag!

Julen är kirrad. SJ skall bära mig hemåt, norrut, och där väntar ett juluppdrag som jag ska få äran att få axla. Bada syrrans katter. Det känns nervöst. Jag har aldrig badat en katt, men enligt uppgift ska det vara lika lätt som att pissa i motvind utan att blöta ner sig. Det blir en lagom utmaning. Syster och bror, mamma och pappa, mormor och moster, jag längtar efter allihop. Simon får åka på semester från mig, det är min julklapp till honom.

Innan julhelgen väntar ett västkustkt julbord i Lysekil. Detta är ständigt närvarande i mitt medvetande. Jag tänker på vilka kläder jag ska ha på mig, vad jag ska ha för frisyr och vad jag ska äta dagarna innan för att kunna få ner så mycket som möjligt, så enkelt som möjligt. Jag är så sjukligt peppad på julbordet att det inte är sunt.

Jag har också tänkt att någon ska julstäda och baka lussebullar åt mig. Detta har inte lösts rent praktiskt än, men hoppet är det sista som lämnar mig. Dessutom ska vi gå på lillejul-och-sanna-firande imorgon. PLUS att jag ska göra ett bejublat återtåg till Posten och sortera lite julkort om några veckor. Det är så förbannat juligt alltihop att jag inte vet var jag ska ta vägen!

Kommentera

