13 dec

För den intresserade kan jag meddela att det i julpyntsväg inte har hänt så mycket mer sen sist. Den röda mössan är allt jag själv har åstadkommit. Men! Vi har turen att ha människor omkring oss som förbarmar sig och styr upp lite, så vi har fått både en kalender, lussebullar och lite juleljus. Tack!

I huvudet är det däremot full julstämning. Alltså jullov. Kan inte hålla fokus på sociolingvistik eller samtalsanalys. Vill bara skrota omkring i tjocksockar och dricka glögg och panika lite över livet och över hur jag ska lägga upp vistelsen i Umeå för att hinna träffa alla jag vill träffa.

Igår missade jag det historiska ögonblicket 12-12-12 12:12. Men jag tror jag spelade Spindelharpan då.

Kommentera

