There and back again

IMG_2242

Gott nytt liv allihopa! Nu är tid att röja i mappar, läsa svåra böcker och slänga underkläder med hål i. Så det kan ni ju… göra.

I jul har jag återsett Den Vita Staden, alias Minas Tirith, alias Umeå. Och familjen. Vi åt gravad lax och tomtegröt, åkte skidor och låg med näsan i ulliga, sömniga kattmagar.

Årets sista dag firades i Lysekil. På barmark. Firandet var alldeles lysande och snöbristen är ok. Jag förväntar mig att bli alldeles blown away av våren här istället, när Umeå ligger under snöblandat vatten och grus upp till taknocken och kippar efter andan.

Allt måste sägas vara väl, såhär fyra dagar in på nyåret, förutom att blandaren i köket helt har tappat förståndet och står och droppar så förtvivlat att jag tror att jag kommer att förlora det också. Men sånt får man väl inte gnöla på NÄR DET VAR SÅ NÄRA ATT VI ALLA STRÖK MED DEN 21 DEC?

Eftersom jag är ensam tillbaka i Göteborg och förbaskat lat har jag inlett en januaridiet också, bestående av gammal skåpmat (konserver) och ägg. Hoppas S kommer hem snart.

Kommentera

